• چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را بیابیم ؟

    android-device-manager-call-back-lock-screen-840x561

    اگر شما گوشیتان را گم کرده اید و یا نمیدانید کجاست نگران نباشید.
    راه هایی برای پیدا کردن گوشی همراهتان وجود دارند.از برنامه های امنیتی گرفته تا اسان ترین قفل، که بر روی گوشی هوشمنداندرویدی شما وجود دارند.
    امروز ما میخواهیم چند روش موثر و کاربردی را به شما اموزش دهیم تا در صورت گم شدن گوشی به راحتی گوشیتان را پیدا کنید.

    قبل از اینکه ما به این راه حل بپردازیم میخواهیم به چند روش ساده که منجر به حفاظت از اطلاعاتتات شمادر گوشی میشود بپردازیم.
    lock-screen-lockscreen-security1-840x561
    اولین وموثرترین روش این است که یک کد امنیتی برای گوشیتان در نظر گرفته و ان را بگذارید.این یکی از اسان ترین روش ها برای حفاظت از اطلاعات موجود بر روی گوشی شما میباشد.
    در بیشتر دستگاه های اندرویدی شما میتوانید به راحتی به تنظیمات رفته و نوع قفل گوشی خود را انتخاب کنید که شامل Pin,Pattern,Password میباشد.
    برای این که امنیت گوشی شما یک قدم جلو تر باشد شما میتوانید Owner Info که در تنظیمات میباشد (setting-security-owner info) را بگذارید که در ان بخش شما میتوانید نام،ایمیل، ویا هر چیز شخصی که سبب پیدا شدن گوشیتان میشود بگذارید.

    ANDROID DEVICE MANAGER

    بر روی همه گوشی های اندرویدی که سرویس گوگل پلی دارند یک ابزار کاربردی وجود دارد که به شما این امکان را میدهد که گوش خود را مکان یابی ،قفل ، و حتی به گوشی گم شده خود زنگ بزنید و انرا بیابید .
    برای شروع شما باید Android device manager را از گوگل پلی یا بازار های دیگر دانلود کنید و بعد از نصب این برنامه بر روی گوشی خود اطمینان حاصل کنید که برنامه Android Device Manager را در Device Administrator فعال شده است.
    برای این کار به setting-security-Device administrators بروید و را Android Device Manager را فعال کنید.
    حال که شما Android Device Manager فعال کردید چگونگی استفاده از ان را به شما نشان میدهیم.
    اگر شما گوشیتان را گم کردید و Android Device Manager را فعال کرده اید خیلی اسان میتوانید اطلاعتات شخصی خود را ایمن نگه دارید.
    به ادرس google.com/android/devicemanager بروید به gmail که به گوشیتان داده اید وارد شوید، حال شما میتوانید گوشی خود را مکان یابی کنید و بدانید که گوشیتان کجاست.

    Screen-Shot-2015-08-09-at-12

    حال اگر شما گوشیتان را در خانه گم کردید مکان یابی نمیتواند به شما زیاد کمک کند.
    به کمک قابلیت کاربردی Android Device Manager شما میتوانید از طریق Android Device Manager کامپیوتر خود Big Ring را بزنید و گوشیتان شروع به زنگ زدن میکند حتی اگر در سایلنت باشد.

    Android-Device-Manager-Lock
    اگر شما از مکان گوشی خود اطمینان ندارید، چند گزینه دیگر هم وجود دارد.اگر این امکان رامیدهید که در نتیجه گوشیتان را پیدا خواهید کرد، از طریق Android Device Manager میتوانید گوشی خود را قفل کنید. از طریق وب سایت گزینه lock را زده و پسورد جدیدی را برای گوشی خود اتخاب کنید، که گوشی شما به حالت lock Down خواهد رفت و نمیگذارد که اطلاعتات شخصی شما بیرون رود.
    اگر هم امیدی برای پیدا کردن گوشی خود ندارید ،Android Device Manager به شما این امکان را میدهد که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید که همه عکس ها ، اطلاعات ، نرم افزار ها ،بازی ها از گوشی حذف خواهد شد، فقط کافی است گزینه Erase رابزنید تا گوشی شروع به پاک کردن اطلاعات شود.
    البته به یاد داشته باشید که این اخرین گزینه میباشد و اطلاعات از دست رفته به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست.
    شاید شما فکر کنید که این نرم افزار خیلی هم کاربردی و ارزشمند نیست ، به همین دلیل چند برنامه دیگر نیز وجود دارند که انها را نیز معرفی میکنیم.

    LOOK OUT

    این برنامه نه تنها مکان گوشیتان را پیدا میکند بلکه اگر کسی بیش از ۵ بار رمز گوشیتان را اشتباه بزند، ایمیلی به شما میفرستد که حاوی عکسی است که از دوربین جلو گرفته شده است.

    AirDroid

    این برنامه علاوه بر اینکه گوشی شما را مکان یابی میکند بلکه به شمان این امکان را میدهد که اطلاعات خود را از طریق وب به اکانت AirDroid خود انتقال دهید و همچنین میتواند به دوربین جلوی گوشی شما دسترسی داشته باشد تا به شما نشان دهد که کسی از گوشی شما استفاده میکند یا نه!

    Cerberus

    علاوه بر اینکه همه امکاناتی که Find My Phone به شما میدهد ، این برنامه به شما این امکان را میدهد تا با ضبط صدا توسط مایکروفون گوشی شما، جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار میدهد.

    اگر امیدی برای پیدا کردن گوشیتان ندارید چند راه کار ساده میتواند به شما کمک کند.
    شما میتوانید به گوشی خود زنگ بزنید که اگر کسی انرا پیدا کرده به شما بگویید یا میتوانید به گوشی خود یک مسیج کوتاه و مختصر بزنید.
    مثلا اگر گوشی را پیدا کرده اید به ادرس (ادرس ایمیل) ایمیل بزنید.

    (۳)(۲)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.