• موتورسواران حرفه ایی | نقد و بررسی SBK 15

    maxresdefault

    همه کم و بیش میدانند که در حال حاضر بازی هایی با محوریت اتومبیل رانی از محبوبیت بیشتری نسبت به بازی های موتور سواری برخوردارند اما SBK 15 در بخش موتور سواری (بعد از سالها) از آن دسته عنوان هایی است که تجربه آن را به همه و مخصوصا به کسانی که طرفدار بازی های شبیه ساز هستند توصیه میکنم زیرا حالا حالا ها عنوانی با این کیفیت, در این بخش آن هم برای پلتفرم اسمارتفون ها منتشر نخواهد شد.

    Publisher: Digital Tales
    Genre: Racing
    Platform: Android” iOS” Windows Phone

    sbk1

    گیم پلی بازی واقعا درخور تقدیر است شما کاملا با عنوانی شبیه ساز رو به رو خواهید شد. باید سر پیچ ها تند سرعت خود را کم کنید , حدود ۹۰ درجه موتور را خم کنید و سپس گاز بدهید این روش زنده بیرون آمدن از پیچ ها خواهد بود!
    البته بازی درجه سختی را به خوبی رعایت کرده است و اگه شما به موقع تمام موارد بالا را انجام دهید نه تنها حالگیری به حساب نخواهد آمد بلکه یکی از ویژگی هایی محسوب خواهد شد تا شما حس یک موتور سوار حرفه ایی را داشته باشید.
    نکته: تجربه SBK 15 به کسانی که آشنایی با ترمز ندارند توصیه نمیشود.

    sbk2

    حال بیاید به بخش تصادف نگاهی بندازیم. برای مثال زمانی که خودم در رتبه اول بودم (الکی مثلا من حرفه ایم) به یک جاده کاملا مستقیم برخورد کردم به این خاطر سرعت موتور را تا حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بالا بردم (شیطون گولم زد) سپس بازی سوپرایز جالب خود را با یک پیچ بسیار تند نشان داد نتیجه این که من و موتور نازنینم به استقبال دیوار و علف ها شتافتیم و رتبه اول را با رتبه چهارم عوض کردیم.

    sbk3

    همان طور که گفته شد در سر پیچ ها برای جلوگیری از تصادف حتما باید ترمز را به یاد داشته باشید البته بازی به صورت خودکار عمل ترمز گرفتن را در مواقع لزوم انجام میدهد ولی در برخی از پیچ های بسیار تند (واقعا تند) حتما باید خودتان ترمز را به صورت دستی فشار دهید تا جان سالم به در ببرید.

    sbk4

    خطر دوم در بازی برخورد با دیگر موتور سواران خواهد بود برای مثال اگر در یک جاده مستقیم سرعت خود را افزایش دهید و در پیچ بعد از آن به موقع سرعت خود را کم نکنید با دیگر موتور سوارانی که در آنجا خواهند بود برخورد خواهید کرد در کل احتیاط در SBK 15 شرط مهم و ضروری میباشد.

    sbk5

    در بازی اگر تصادف کنید مشکل خاصی پیش نخواهد آمد و با رفتن یک اسلاید کوچک دوباره به مسیر باز خواهید گشت البته در ما بین برگشتن شما حدود ۳ یا ۴ موتور سوار از شما عبور خواهند کرد. (هر کی خربزه میخوره با لرزش هم میشینه)

    sbk6

    مسابقات SBK 15 به سه بخش چمپیون ” مبارزه با زمان و مسابقات آماده سازی تقسیم میشوند. در قسمت چمپیون برای هر مسیر ابتدا دو مسابقه مقدماتی انجام خواهید داد تا خط شروع خود را مشخص کنید سپس باید دو مسابقه دیگر انجام دهید تا جایگاهتان را بدست آورید امتیازات هر مسیر با توجه به مقام شما تعیین میشود و در آخر رتبه شما را مشخص خواهد کرد.
    البته در نسخه جدید قسمت Challenge نیز به بازی افزوده شده است.

    sbk7

    در بازی انواع کنترل های مختلف وجود دارد که بسته به سلیقه و راحتی خود میتواند هر یک از آنها را انتخاب کنید اگر میخواهید سختی بازی را افزایش دهید میتوانید با قرار دادن درجه سختی بر روی قسمت HARD خود را به چالش بکشید.

    sbk8

    گرافیک در عنوان SBK 15 زیبا کار شده است و نمیتوان به آن ایراد خاصی گرفت بخش صدا گذاری نیز خوب از آب در آمده صدای انجین موتور شما و لمس تایر با قسمت آسفالت یا علف به خوبی کار شده و استاندارد های لازم در این بخش را دریافت خواهد کرد.

    sbk9

    در هر حال شاید نتوان SBK 15 را با عنوانی هم چون Real Racing 3 مقایسه کرد ولی این بازی با گرفیکی چشم نواز ” گیم پلی زیبا و البته کمی سخت و تنوع در مسابقات میتواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند و در کل تجربه آن حداقل برای یکبار ارزشمند خواهد بود.

    maxresdefault (1)

    نمرات:

    گرافیک: ۹
    گیمپلی: ۸٫۵
    صداگذاری: ۸
    جذابیت: ۹

    نمره نهایی: ۹

    نکات مثبت: گرافیک زیبا ” مسیر های متنوع ” گیم پلی چالش برانگیز
    نکات منفی: کمی سخت برای مبتدیان و دیگر هیچ

    (۱۸)(۳)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. ممنون از نقد خوبتون قبل از اینکه نقدش کنید من بازیش کردم ولی به نظر من بعد از مدتی تکراری میشه ولی گرافیکش عالیه

    (۲)(۲)
  2. سلام و درود و خسته نباشید بر شما دوست عزیز!
    عنوان جالبی به نظر میرسه که شما زحمت نقدش رو کشیدید...پاینده و پیروز باشید

    (۰)(۲)
  3. لطفا کمکم کنید .من وقتی وارد بازی میشم

    اخطار میده و مینویسه download failed because you may not have purchased this app.من واقعا این بازی رو دوس دارم لطفا بگید باید چی کار کنم؟

    (۲)(۱)