• مستطیل سبز اسمارتفون ها! | نقد و بررسی FIFA 15 Ultimate Team

    maxresdefault

    به نظرم دیگر کم کم باید با واقعیتی بزرگ کنار بیاییم. اینکه قرار نیست به این زودی ها تجربه بازی کردن یک فیفای درست و حسابی و کنسولی بر روی گوشی های خود را داشته باشیم. بار دیگر EA sports دست به ساخت قسمتی دیگر از فیفا زده است که در آن شما به مدیریت تیم خود می پردازید.

    Publisher: EA Sports
    Developer: EA Canada
    Genre: Card/board game, Sports
    Platform: PS4, PS3, Xone, X360, Android, iOS, more

    unnamed

    این بار وظیفه اداره کردن یک تیم دسته پایین به شما داده می شود. قطعا بازیکن ها کسانی هستند که در داخل زمین حضور دارند و شکی درش نیست! شما با بردن مسابقه ها یا انجام دادن وظیفه های بازی, پول بدست می آورید و با پول بدست آمده کار های متفاوتی می توانید بکنید. برای مثال تمرین دادن بازیکن ها، خرید بازیکن ها ی جدید و غیره و غیره.

    FIfa-15-Guide-Leihspieler

    در کل با پیشرفت تیم خود کلاب های بهتری در اختیار خواهید داشت و طرفدارانتان زیاد خواهد شد. این کار و رسیدن به نوک قله زمان می برد ولی نه خیلی زیاد. شما در برخی بازی هایی که روندی مشابه سبک این بازی دارند مشاهده می کنید که بر سر بازی پیر می شوید تا روزی ببینید که به خوبی و خوشی خوشبخت شده اند ولی این بازی در این زمینه زیاد اذیت نکرده و زمان معقولی را برای رسیدن به این مهم در نظر گرفته است.

    FUT

    خوشبختانه در بازی هیچگونه سیستم از بازی برو بیرونی(!) مانند نوار انرژی و مثال آن ها وجود ندارد و شما می توانید از کله سحر تا آخر اذان مغرب بازی کنید. شما نیاز به بازی کردن مداوم دارید تا بتوانید تیمی درست و حسابی را ردیف کنید. البته این در صورتی است که علاقه ای به خرج کردن پول واقعی که در واقع علف خرس است نداشته باشید.

    f-2349-c4863e1e27

    یکی از نکات خوب جدید اضافه شده به بازی این است که اکنون شما می توانید سریع تر مسابقات را به پایان برسانید. چیزی تقریباً شبیه به نسخه کنسولی PES که شما قبل از بازی بازیکن ها را تنظیم و استراتژی های لازم را بر سفره آورده و سپس بر روی نیمکت می نشینید و بازی را بصورت شبیه سازی تماشا می کنید. در غیر اینصورت هم می توانید تک تک مسابقات را بازی کنید و کنترل همه چیز را در اختیار داشته باشید.

    fifa-15-ut-totw

    شما در انواع مختلفی از روش ها می توانید کنترل بازیکنان را در اختیار بگیرید. در حالت ساده فقط کار های عادی بر عهده شماست ولی در حالت کنترل کامل شما باید در بازی ظرافت بیشتری به خرج دهید زیرا شدت و مکان فرود پاس ها،شوت ها و سانت ها و… هم در دست شما است.

    unnamed (2)

    برخی کنترل ها هم نیازمند لمس صفحه و یا سوایپ کردن آن است ولی من به شخصه زیاد از آن ها استفاده نکردم. هم‌چنین شما در صورت امکان می توانید از یک گیم پد برای تجربه کامل تر بازی استفاده کنید. کنترل عادی بازی با یک جویستیک در سمت چپ صفحه و تعدادی دکمه که رویشان بزرگ نوشته: پاس، شوت و… (البته به زبان انگلیسی) امکان پذیر می شود که در کل تفاوت زیادی با نسخه قبلی ندارد.

    proof

    صحبت از نسخه قبلی شد که باید گفت گرافیک بازی برای یک بازی شبیه ساز اسمارتفونی خوب است ولی در مقایسه با نسخه قبلی پیشرفت چندانی نکرده است. اندک مشکلاتی هم در زمینه رندر کردن تکسچر ها دیده می شود که اوج آن ها را می توان در موی بازیکن ها مشاهده کرد. به عنوان مثال مو های کریستیانو رونالدو در این بازی خوشحال نخواهند بود. صداگذاری بازی مناسب است و گوینده هم صدای خوبی دارد. تقریبا مانند همه ی بازی های شبیه ساز فوتبال! که این چیز خوبی است.

    mob-1410851608

    کار های زیادی در بازی برای انجام دادن وجود دارند.از تورنومنت ها و لیگ های مختلف گرفته تا چیز های پیش پا افتاده ای مانند بهترین تیم هفته و مانند آنها.
    خرید و فروش بازیکنان در بخش مزایده انجام می شود که جالب است. تنها چیزی که در بازی حتی سایه ای از آن وجود ندارد بخش مولتی پلیر میباشد که به کلی فراموش شده است.این قسمت در ایران آنطور که باید و شاید مهم نیست ولی در کشور های دیگر اعتراض بسیاری از افراد را برانگیخت.

    fifa-15-ut-quick-sim1

    در کل EA spports بار دیگر تجربه ای مناسب و سریالی از عنوان فیفا را به درستی و با حس آشنای خود عرضه کرده است. باید در نظر داشت که فیفای واقعی و تجربه کنسولی آن هنوز هم خیلی دور از دسترس است و فعلا باید به همین هم قانع بود و دیگر هیچ.

    maxresdefault (1)

    نمرات:

    گرافیک:۷٫۸
    گیم پلی:۸
    صداگذاری :۹
    جذابیت:۸٫۵

    نمره نهایی:۸٫۳

    نکات مثبت: تجربه مناسب مدیریت تیم، نبود سیستم انرژی و محدودیت برای مسابقه ها و امکان بازی به مدت نا محدود، قابلیت رد کردن سریع تر مسابقه ها
    نکات منفی: نبود مولتی پلیر (به گل کوچیک هم راضی بودیم)، عدم وجود تغییرات بنیادی در بازی، برخی مشکلات رندر کردن

    (۱۶)(۴)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. ممنون باز هم عالی بود!
    دیگه همه ی موارد ذکر شده و بیشتر هم میشه گفت این نقد برای کامل تر شدن آرشیو نقد ها کاربرد داره و عملا نسبت به ۱۴ تغییر بنیادی نداشته. و خیر خوشحال کننده هم نسخه ۱۶ هست که چندی پیش خبرش رفت رو سایت. (البته بعید بدونم همه کاربر های که سایت اصلی میان از این موضوع مطلع باشن !)
    خسته نباشی 😉
    بازگشت فرانچایز ورزشی | نقد و بررسی FIFA 14 Android/iOS
    E3 2015 : فیفا۱۶ نسخه موبایل با تغییرات بنیادی از راه می رسد!
    ویدئو: نگاهی به FIFA16 نسخه موبایل

    (۱)(۰)