• کشاورزی زندگیست! | نقد و بررسی Hay Day

    306

    دام های دوست داشتنی پرورش بدهید و محصولات جور واجور را درو کنید , فقط کافیست این شبیه ساز کشاورزی را داشته باشید.همیشه یه علامت سوال بالای سر من بوده که میگفته که آیا این دار و دسته ای که از بازی های سبک کشاورزی و… خوششون می آید واقعا از خود آن کارا هم خوششون خواهد آمد؟ مثلا هر روز صبح کله سحر از خواب بیدار شوید و برید شیر بدوشید یا برید گوسفند بچرانید؟!(آیا تن تاک راحت تر نبود؟)ولی بازی هایی مانند hay day را برای همین ساخته اند شما در این بازی وارد مهمانی زیبای بازی های سبک کشاورزی می شوید, به احتمال فراوان مهمانی خوبی هم خواهد بود.

    Developer: Supercell
    Genre: Casual, Simulation
    Platform: Android, iOS

    hay-day-iphone

    پشت زمینه داستانی بازی ساده و مختصر است: شما در یک مزرعه به معنای واقعی کلمه رها شده اید و باید از آن مراقبت کنید و حیواناتی مانند مرغ،گوسفند،گاو و…(دایناسور،پنگوئن و گودزیلا!) را پرورش دهید، محصولاتی مانند ذرت و گندم را کاشته و سپس برداشت و درو کنید, همچنین تعداد زیادی ماموریت و وظیفه های محول شده را به درستی انجام دهید تا بتوانید یک مزرعه درجه یک داشته باشید, دام هایتان را سیر نگه دارید و انبار آذوقه شما هم باید رنگ شده باشد, بعضی وقت ها هم افرادی از شهر به شما سر می زنند و به شما ماموریت می دهند یا در ازای محصولات شما پول پرداخت میکنند.

    hay_day_seed_crops

    بزرگترین برتری این عنوان نسبت به بقیه رقیبانش گرافیک چشم نواز، زیبا و پر جزییات آن است که به سرعت متوجه آن می شوید, با داشتن قابلیت زوم به جلو و عقب، hay day نمایش خیره کننده ای از رنگ های شاد و جذاب را در روبروی چشمان شما گذاشته است و گرافیک بازی برای یک اسمارت فون هم بسیار سینماتیک است, کنترل ها بسیار روان و بدون ایراد و مزاحمتی عمل می کنند و بازی برای صفحه نمایش های مختلف چه ضعیف و چه قوی کیفیت مناسبی را فراهم می آورد.می توانید با یک حرکت روان تاچ بر صفحه و کشیدن انگشت خود،محصولات مزارع را درو کنید.همچنین می توانید که مزرعه دوستان خود در فیس بوک را هم مشاهده کنید و سری به آن ها بزنید.

    hay-day-farms-hay-day-showcase-image

    ارزش تکرار بازی در قالب achievement ها می باشد.با کلیک بر خانه اصلی خود می توانید آنانی را که تاکنون کسب کرده اید مشاهده کنید.برای جمع آوری محصول هم باید صبر داشته باشید و منتظر بمانید, مثلا گندم چند دقیقه برای رشد کردن زمان نیاز دارد یا گاو ها برای شیر دادن نیم ساعت وقت لازم دارند!شما می توانید روند این فرایند را سریع تر کنید،ولی برای این کار نیاز به جم(الماس های محبوب در بسیاری از بازی ها) دارید که مقدار آن محدود است ولی می توان آن ها را با پرداخت وجه نقد خریداری کرد.

    hayday2

    کلا این بازی بنده خدا مشکلی ندارد ولی چیز زیادی هم برای عرضه ندارد.الان سال هاست که یک سری بازی های شبیه سازی پشت سر هم عین شیر وارد بازار(الکی مثلا ما خریداری می کنیم) می شوند.این بازی ها تقریبا یک مکانیزم ثابت و چهار چوب ایده آل را برای این سبک تعریف کرده اند که نمونه آن ها بازی farmville است. tutorial بازی و مقدمه آن بسیار عذاب آور است که حدودا بیست دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.بازی hay day یک بازی انقلابی در این سبک نیست ولی تجربهای دل نشینی را در اختیار کاربر قرار میدهد.اگر یکسری چالش را در بازی برای گیمر ها قرار می دادند نتیجه کلی خیلی بهتر می بود.
    یکی از اقدامات جدید و خلاقانه سازندگان این بازی وجود بازار است، به این شکل که بازیکنان می توانند محصولات خود را برای فروش قرار دهند تا دیگران آن ها را بخرند.همچنین یکسری شخصیت هایی که چند وقت یکبار می آیند و محصولات شما را با قیمت منصفانه خریداری میکنند.

    Hay-Day-cheats

    در کل عنوان فوق غنیمتی مناسب در این سبک می باشد, اگر از طرفداران سبک شبیه سازی هستید hay day برایتان راضی کننده می باشد و شما را تا ساعت ها پای گوشی میخکوب خواهد کرد.
    نمرات:

    گرافیک: ۸
    گیم پلی : ۷٫۸
    صداگذاری: ۷
    جذابیت: ۷

    نمره نهایی: ۷٫۴

    نکات مثبت: گرافیک زیبا،کنترل روان و خوش دست،کیفیت خوب بازی
    نکات منفی: در این سبک چیز زیادی برای عرضه ندارد

    (۱۴)(۳)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. سپاس از نقد یک عنوان متفاوت!
    اولین بار با Harvest Moon (نسخه Back to Nature فکر کنم یا همون 牧場物語~ハーベストムーン~ !!) و PS1 بود که چیزی به نام Farming simulation رو مشاهده کردم و بعد ها فهمیدم که JRPG واقعا یعنی چی! عنوان بسیار درگیر کننده ای بود، اگر سمتش می رففتید و با داستان و معرفی شخصیت ها، تاثیر در انتخاب ها و easter egg های عالی بازی رو از حالت خطی در می آورد. قطعا Hay day به گستردگی HM نمیتونه باشه ولی تا حدی یاد آور ویژگی های منحصر به فرد اون خواهد بود.
    خسته نباشید;)

    (۲)(۱)
  2. سلام . این بازی عالیه . من یه کلن دخترونه دارم خوشحال میشم خانوم های علاقمند و فعال به ولن من بیان
    اسم کلن؛ دخترونه
    نام لیدر؛ ELAHE
    علامن کلن ؛ خانوم قرمزپوش در دایره زرد

    (۰)(۰)