• تراشه جدید IBM:انتقال فایل با سرعت ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه!

    IBM-logo

     و بالاخره پس  از سال ها کار و تلاش شرکت آی بی ام تراشه فوتونیک خود را توسعه داد که با آن می توانید با سرعت ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه فایل انتقال دهید.این سیستم برای ابر کامپیوتر و مراکز داده  ها طراحی شده است.این سیستم از پالس های نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کند.

    هدف آی بی از ساخت و توسعه این تراشه این نیست که از آن برای رایانه های شخصی استفاده کند. درواقع آی بی ام برای مراکز داده و دانلود سنتر ها این تراشه را ساخته;زیرا قابلیت دریافت اطلاعات در پهنای باند بالا و فیبر نوری را داراست.

    مدیر تحقیقاتی شرکت Envisioneering Group ریچارد دوهرتی گفت:

    امروزه درخواست های بسیاری برای قدرت پردازش سرورها خصوصا برای استفاده از اپلیکیشن‌های آنالیز، یادگیری ماشین و اطلاعات کلان وجود دارد. اتصالات نوری می‌تواند به برقراری ارتباط چندین پردازنده در یک رکِ سرور موثر باشد؛ زیرا قادر است به فرآیند پردازش به کمک چندین منبع، تسریع بخشد. اتصالات نوری، سرورها را به درایوهای ذخیره‌سازی تبدیل می‌کند که بعدها به راحتی با توجه به نیاز در مراکز داده، می‌توان از آن‌هابهره برد.

    تکنولوژِی نوری در مخابرات ها با تکنولوژی جدید آی بی ام متفاوت است. در واقع تراشه های سیلیکونی فوتونیک در مخابرات ها با تراشه فوتونیک تفاوت دارد. تراشه مخابراتی در مقایسه با تراشه آی بی ام ارزان تر است  و مسافت کمتری را دارد. آی بی ام از  کابل های فیبر نوری  MXC شرکت اینتل استفاده می کند.

    نظر شما چیست آیا این تراشه در آینده نزدیک رو نمایی خواهد شد و به مراکز داده راه خواهد یافت؟

    (۶)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.