• MediaTek سیستم بر روی چیپ چهار هسته ای MT8135 که از معماری big.LITTLE استفاده می کند را معرفی کرد

    mediatek-cover

    mediatek-cover
    ‎MediaTek سیستم بر روی چیپ جدید خود را با نام MT8135 برای استفاده در تبلت های high-end معرفی کرد. این چیپ ست از معماری بیگ لیتل آرم استفاده می کند و با پردازنده های گرافیکی سری ششم PowerVR ،پپیوند خورده است.به طور کلی، این SoC دارای ۴ هسته می باشد که دو هسته آن براساس معماری Cortex-A15 و فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز و دو هسته ضعیف و کم مصرف دیگر نیز براساس معماری Cortex-A7 و با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز کار می‌کند.

    MT8135 از پردازنده ی گرافیکی PowerVR G6200 استفاده می کند که می توان پاسخ گوی بیشتر نیاز های مشتریان اصلی باشد.از جمله مواری که این پردازنده ی گرافیکی از عهده آن به خوبی بر می آید می توان به تجربه ی سریع تر در بخش گیمینگ۳D navigation، camera vision،پردازش تصویر،سریع تر اجرا شدن نرم افزار ها و رزولوشن بالای محیط کاربری اشاره کرد.همانطور که در اوایل امسال نیز شاهد بودیم، MT8125 یکی از چیپ های موفق در بخش تبلت ها به شمار می آمد و تولید کنندگان مشهوری نظیر Asus، Acer و Lenovo به دنبال آن رفتند.گفته می شود پردازنده ی گرافیکی PowerVR G6200 در این چیپ چیزی حدود ۴ برابر نسبت به پردازنده ی گرافیکی درون چیپ MT8125 (که سری ۵XT بود)بهتر عمل می کند و مصرف انرژی ان نیز کمتر می باشد.این پردازنده گرافیکی از OpenGL ES 1.1, 2.0 ،۳٫۰ و , OpenGL 3.x, 4.x و DirectX 10_1 پشتیبانی می کند.
    این چیپ در بنچمارک AnTuTu امتیازی نزدیک به ۲۸,۰۰۰ را کسب کرد.
    MediaTek-MT8125-PowerVR-SGX544MP
    MediaTek-MT8135-PowerVR-G6200
    poppy
    PowerVR-G6200-_-PowerVR-Series6-MediaTek-MT8135

    (۰)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.