• ابر قهرمانان مصور | نقد و بررسی Marvel Contest of Champions

    marvelcontestofchampionsreview1

    ابر قهرمانان می توانند تمام عمرشان را صرف کار های پیش پا افتاده کنند ولی اگر بخواهیم واقع بین باشیم(!) ما همینجوری هم یک عالمه قهرمان ریز و درشت داریم که می توانند کارهای ساده را انجام بدهند. پس وقتی کلمه ی “ابر” را به قهرمان اضافه می کنیم، این عزیزان فقط یک کار باید انجام بدند: با خاک یکسان کردن دهن آدم بدا! که در این بازی شما به جای آدم بدا، بقیه ی ابر قهرمان ها را مورد لطف خودتان قرار می دهید.

    Publisher: Marvel Entertainment
    Developer: Kabam
    Genre: Fighting
    Platform: iOS, Android
    Release date: December 10, 2014

    یک مشت زنی ساده و باشکوه
    همراه با سنت قدیمی ای که در بازی های مشت زنی ابر قهرمانی وجود دارد، یک گیم پلی ساده و روان وجود دارد. شما با لمس صفحه گوشی خود ضربات اولیه را وارد می کنید و با سوایپ کردن به عقب جا خالی می دهید و با نگه داشتن انگشت خود دفاع کرده و ضربات سنگین و قوی تری را وارد می کنید. یادگیری آن بسیار آسان بود. اکثر حرکات شخصیت ها از راه رفتن تا ضربه زدن تقریبا شبیه هم است و این بزرگترین ضعفی است که میتوان از این عنوان گرفت. زمانی که به حریف خود ضربه می زنید نوار قدرت فوق‌العاده آن ها رفته رفته پر می شود گرچه به جز این اختلاف تقریبا همه ی شخصیت ها به یک شکل حرکت و عمل می کنند.

    marvelcontestofchampions

    اگر شما انتظار یک نقطه ضعف از این عنوان را دارید می توانید موردی که در بالا مطرح شد را در نظر داشته باشید. ولی یک گیم پلی خوب و لذت بخش اساسا بر پایه حرکت های متنوع نمی چرخد و همین طور برعکس آن. به عنوان مثال بازی nidhogg. البته با کمبود تفاوت بین شخصیت ها جدا از ظاهرشان و یک ضربه خارق العاده شان شما شاید آن حس آزادی را نداشته باشید.اگر شما طرفدار اصیل marvel مانند من هستید از وجود احتمال یار شدن شخصیت های deadpool و black bolt در یک تیم مختان سوت خواهد کشید (که فکر نکنم کسی جدا براش اتفاق بیافته!) اما اگر یک خواننده معمولی کتاب های کامیک هستید یا اصلا برای یک بازی بزن بزن اینجا هستید مطمئنا به این کارها اهمیت زیادی نمی دهید… (مثلا جنگ غول های تک چشم در مقابل گرگینه ها!)

    marvelcontestofchampionsreview2

    marvelcontestofchampionsreview3

    از آنجاییکه این پراکندگی شخصیت ها فقط در حالت انتخاب شانسی رخ می‌دهد زیاد دل به این نبندید که هر دفعه با شخصیتی متفاوت به رزم خواهید رفت. (مثلا برای خود من یک شخصیت چهار بار تکرار شد که کم کم خز شد!)
    در بسیاری از جهات این بازی نقطه مقابل بازی marvel:avengers alliance می باشد زیرا شخصیت های اندکی دارد که هر کدام حرکات و ضربات ریز تا درشت دارند ولی این بازی تا دلتان بخواهد شخصیت دارد که تقریبا همه مثل هم حرکت میکنند! البته منصفانه نیست تا این دو را با هم مقایسه کنیم ولی این دو بازی برترین های marvel هستند و جالب است که چقدر در تضاد اند. این دو بازی کامل کننده ضعف های یکدیگر هستند ولی بصورت جداگانه. چون اگر باهم یک بازی بودند دیگر هیچ مشکل خاصی وجود نداشت. اگر شما از آن دسته آدم هایی هستید که استن لی آنها را طرفدار واقعی مینامد از این دو دستگی لذت می برید!

    marvelcontestofchampionsreview4

    این بازی برای همگان نیست. اگر شما دنبال حرکات پشت سر هم و پیچیده هستید و انتخاب آزاد در نحوه زدن ضربات را میخواهید پس بیهوده دنبال این بازی هستید. اما اگر دنبال راحتی و لذت بردن از یک بازی با گرافیک خوب و راضی کننده شبیه به injustice :gods among us هستید پس این بازی را به سبد خرید خود اضافه کنید.

    نمرات:
    گرافیک:۸٫۵
    گیم پلی:۷
    صدا گذاری:۸
    جذابیت:۸

    نمره نهایی:۸

    نکات مثبت: شخصیت های فراوان، گیم پلی روان و سریع، طراحی عالی شخصیت ها
    نکات منفی: برای بازیکنان حرفه ای نا امید کننده خواهد بود،با وجود داشتن تعداد زیادی شخصیت همه تقریبا شبیه هم رفتارمیکنند.

    (۳۷)(۹)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.