• جنگی به وسعت شکافتن قلب ها | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War

    1VH

    Valiant Hearts: The Great War یکی از برترین بازی های احساسی و انسانی ای است که تا به حال درباره جنگ انتشار یافته .بازی در زمان جنگ جهانی اول اتفاق می افتد ، و بیشتر در مورد کشمکش های شخصی کاراکتر است تا اینکه درباره جزئیات تاریخی و واقعیات سیاسی باشد .بازی کمی اشتباه کوچک دارد ، ولی با موفقیت واقعیت تلخ را در یک داستان با شخصیت های دوست داشتنی ، هنری با شکوه ، لحظه های ماجراجویانه توضیح میدهد و داستانش را درباره چگونگی نابودی افرادی که در بازی حضور دارند و ظاهر می شوند ، توسط جنگ ، می سازد ، با اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد ارزش جانی جنگ ها نیز می دهد.

    Publisher: Ubisoft
    Developer: Ubisoft Montpellier
    Producer: Bruno Galet
    Genre: Puzzle adventure
    Engine: UbiArt Framework
    Platform: PS3, PS4, Windows, X360, XOne, iOS, Android
    Release date: WW 26 November 2014

    بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست!

    بازی به گونه ای شروع می شود که انگار می خواهد بگوید این یک بازی ساده خیر در برابر شر نیست .کارل ( KARL ) یک شهروند آلمانی است که در فرانسه به همراه همسر و فرزند تازه به دنیا آمده خود زندگی می کند ، ولی زمانی که جنگ شروع می شود ، کارل به زور از خانواده اش جدا شده و به آلمان فرستاده می شود ، جایی که باید به ارتش ملحق شود ، در همین حال ، پچدرزن او ، امیل ( Emile ) به نیرو های ارتش فرانسه می پیوندد ، هیچ کدام از آنها انگیزه ای برای جنگ ندارند ، همانند اکثر موارد جنگ ها ، آنها افرادی عادی هستند که به خاطر چیز هایی که خارج از کنترل آنها بوده ، به این مخمصه کشیده شده اند .

    ValiantHearts_PS4_01-e1406992211164

    در بازی ، شما به جای امیل و کارل و یک پرستار بلژیی به نام آنا ( Anna ) و یک آمریکایی به نام فردی ( Freddie ) که به نیرو های فرانسه خدمت می کند . این کاراکتر ها قهرمان های سنتی بازی های اکشن نیستند ، امیل که پیرتر است ، برای شتاب و عجله ، باید تلاش کند و کمی به خود برای رد شدن از موانع فشار بیاورد ، و لجای دویدن و تیر زدن ، کاراکتر ها پازل هایی را در پیرامون خود حل می کنند تا جلو بروند .

    Valiant-Hearts-XB1-Screen-Shot-2014-07-04-07-20-11

    این پازل ها به طور هوشمندانه ای از مخلوط شدن چندین عنصر ساده مثل پرتاب کردن وسایل برای پرت کردن حواس دشمنان ، کشیدن اهرم ها برای فعال کردن وسایل و دستور دادن به مقام پایین تر خود ، تمامی این ها به اندازه کافی چالش بر انگیز و راضی کننده هستند ، بدون اینکه ارتباط را با داستان سخت کنند ، و در هر مرحله ، شما می توانید اشیا یی را جمع آوری کنید که واقعیات بیشتری از جنگ را آشکار می سازد .

    630x

    در Valiant Hearts: The Great War مرگ های بسیاری رخ می دهد ، ولی خشونت مستقیم بسیاری وجود ندارد ، شما ممکن است گاها یک دشمن را بدون شناسایی از پا در آورید ، و همچنین چند هواپیما را منفجر کنید ، ولی در اکثر اوقات شما به مردم کمک می کنید ، شما به زخمی ها کمک های اولیه می رسانید ، به کسانی که در ساختمان ها گیر کرده اند کمک می کنید ، در این بازی شما عامل کشت و کشتار نیستید ، بلکه جنگ باعث کشتار می شود. با پیشروی در بازی ، یک احساس بی استفادگی و بی ثمر بودن به دست می آید که با دیدن سقوط هر دو طرف و جنگیدن پشت سر هم ، قوی تر می شود . با پیشروی در بازی ، همه چیز سیاه می شود ، حتی یکی از مراحل پایانی هم در زمان اجرای طرح ( Nivelle Offensive ) صورت می گیرد که همانند یک جهنم است .

    008975s004

    تفنگی نیست، مرگی نیست…

    البته همه ی این بازی سیاهی و مرگ نیست. خوشبختانه ، صحنه هایی از زیبایی هم وجود دارد. مثلا یک سکانس که در یک شب در پاریس و در اوایل جنگ اتفاق می افتد. آنا ، یک کاراکتر فوق العاده عجیب و توانا که سعی دارد هر طور که میتواند به مردم کمک رسانی کند ، پس از انجام دادن کمی تعمیرات ، به رانندگی می پردازد و موزیک گوش می دهد .صحنه های زیبایی همانند این ، بازی را از یک حالته بودن در می آورد ( روند خطی گیم پلی ) و ضربه ی قسمت های تاریک بازی را پر قدرت تر می کند . کمی بعد از صحنه زیبای پاریس ، شما در شهر Ypres در بلژیک هستید ، جایی که به جای ستاره های درخشان در آسمان ، گاز های کشنده وجود دارد ، که گوشزد می کند زندگی ها در یک طرف جنگ از طرف دیگر از ارزش کم تر یا بیشتری برخوردار نیستند. آنا به هر کسی که نیازمند کمک باشد ، کمک می کند ، مهم نیست که یونیفرم آن برای چه طرفی باشد.

    protectedimage (1)

    با اینکه مکانیزم ، ساده است ، Valiant Hearts: The Great War به زیبایی موقعیت های مختلف را در هم می آمیزد ، از پخت غذا برای یک افسر عالی رتبه تا به زیر کشیدن یک کشتی هوایی ( Zeppelin ) . فرقی نمی کند که در حال انجام چه کاری هستید ، هنر بازی شما را به داخل خود می کشد ، همیشه جزئیات باور نکردنی ای در پشت صحنه وجود دارد ، مثلا شما در یک کمپ اسیران ، می بینید که یک سرباز به سختی مورد بازجویی قرار می گیرد در حالی که در یک سازه نزدیک به آن محل ، سربازان فرانسوی در حال گوش دادن به موزیک اند در حالی که زندانیشان زجر می کشد ، با همه این ها ، طراحی بسیار زیبا و چشم نواز کاراکتر ها ، دل سوزی برای آنها را برای شما راحت تر می کند .
    روایت داستان به آن اندازه که باید ، یکپارچه نیست . همچنین یک تناقض بین صحبت های امیل با لحجه فرانسوی در میان گیم پلی و لحجه بریتیش او هنگام کات سین ها وجود دارد . داستان فردی را به راحتی می توان با یک داستان معمولی از فردی که همسرش را از دست داده و به دنبال انتقام است ، مقایسه نمود ، همچنین در اکثر مواقع بازی حسی به شما می دهد که انگار اتفاق بدی قرار است برای کسی بیافتد و فقط برای اینکه نشان دهد تصور شما غلط است ، اینکار را می کند .

    ValiantHeartsONE

    ValiantHeartsTHREE

    البته این ها ایراد های کوچکی بود که می توان به این بازی زیبا و چشم نواز گرفت. Valiant Hearts: The Great War به راحتی صحنه ها را در هم می آمیزد و یک تجربه عالی برای شما به ارمغان می آورد.این عنوان از دیدی کاملا متفاوت به جنگ نگاه می کند. جنگی که همه به عنوان یک فاجعه ی تاریخی از آن یاد می کنند و این روایت هم بر خلاف سایر بازی های WW محور اول شخص، با المان های ماجراجویی و پازل آمیخته شده است. و در آخر ، VH از اینکه بگوید کلمه “Great” تنها چیزی است که باید در مورد یک جنگ به کار رود ، ترسی ندارد .

    نمرات:
    گرافیک:۸٫۷
    گیم پلی:۸٫۵
    صدا گذاری:۹
    داستان:۸٫۸

    نمره نهایی:۸٫۷

    نکات مثبت: روایتی متفاوت از جنگ جهانی، به کار گیری المان هایی که جنگ جهانی را با جزئیات بیشتری به تصویر می کشد، پازل های چالش بر انگیز، طراحی هنری خوب با اتمسفر خاص جمگ جهانی، روایت داستان عالی.
    نکات منفی: تناقض بین صحبت های امیل!

    (۲۱)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. سلام
    ممنون
    نقد بازی need for speed no limi رو نمی ذارید ؟
    و این که نسخه ی افلاینش منتشر میشه یا مثل fifa 2015 برای همیشه انلاینه

    (۱)(۱)
    • از بازی سافت لانچ نقدی منتشر نمیشه. (مراجعه بکنید به gamerankings و metacritic)
      بعد از عرضه جهانی نقدش توسط بنده منتشر خواهد شد 😉

      (۰)(۰)