• اندر حکایت شمشیر شکسته! | نقد و بررسی Broken Sword 5: The Serpent’s Curse

    690487-broken-sword-5-the-serpent-s-curse-windows-screenshot-three

    شاید عکس های بازی را ببینید و مشتاق دانلود کردن آن باشید ، ولی زمانی که به ژانر بازی و حجم آن نگاه می کنید (این حجمه خیلی مهمه!) از دانلود آن منصرف می شوید ، اما این بازی ارزش تک تک ثانیه هایی که برای دانلود آن می گذارید را دارد ، در ادامه با نقد و بررسی بازی بسیار زیبای Broken Sword 5 همراه باشید .

    Publisher: Revolution Software
    Developer: Revolution Software
    Genre: Point & click Adventure
    Engine: Virtual Theatre
    Platform: Windows, OS X, Linux, PS Vita, Android, iOS
    Release date: Episode one 15 March 2014

    بازی کاملاً هوشمندانه و در عین حال ، ساده ساخته شده و فکر شما را تماماً تسخیر می کند ، Broken Sword 5 طوری شما را مجبور می کند از مغز خود کار بکشید که حتی در امتحان دیفرانسیل (!) هم از آن‌ قدر آن کار نمی کشید ! بازی از پازل های ساده و گاه پیچیده (البته با راه حل های ساده !) تشکیل شده ، شخصیت پردازی و داستان وصف ناکردنی است ! Broken Sword 5 ، آماده خالی کردن باتری گوشی شماست !

    شخصیت پردازی
    جورج و نیکو ( نیکول ) ، دو دوست و دو شخصیت اصلی اند که شما آن‌ها را کنترل می کنید ، جورج کارمند بیمه است و نیکو یک ژورنالیست فری لنس است ، شخصیت زنانه و در عین حال ، باهوش و زیرک نیکو ، به زیبایی به تصویر کشیده شده و باید اعتراف کنم که شخصیت نیکو را خیلی بیشتر از جورج دوست داشتم .
    جورج یک مرد کامل و تیزبین است و ظاهرش کاملاً با باطنش هماهنگ است ، جورج به خاطر اینکه در شرکت بیمه کار می کند ، توسط رئیسش دستور می یابد که به دنبال یک سارق رفته و معما به قتل رسیدن و سرقت یک تابلو ارزشمند را حل کند تا بلکه شرکت بیمه هزینه کمتری را متقبل شود ، نیکو هم به خاطر جورج و همچنین به خاطر اینکه آرزوی این را دارد که یک داستان مهیج برای روزنامه بنویسد ، به جورج در این راه کمک می کند .
    در کل دو شخصیت اصلی بسیار عالی با یکدیگر مچ هستند و کاملاً مناسب یک بازی کارگاهی/معمایی اند ، شخصیت های مرموز و منفی داستان هم به زیبایی در بازی نمایش داده می شوند .

    1

    داستان
    در یک روز آفتابی ، جورج و نیکو فرصتی پیدا می کنند تا به یک کافه در کنار گالری ای که جورج از طرف شرکت بیمه برای بازدید به آنجا رفته ، بروند و قهوه ای بنوشند ولی فردی مسلح با لباس یک پیتزا فروش وارد می شود و پس از به قتل رساندن صاحب گالری ، یک نقاشی ارزشمند را به سرقت می برد ، از اینجاست که کار اصلی جورج و نیکو شروع می شود ، نیکو به دنبال سارق می رود و جورج از شاهدان قضیه بازجویی می کند ، از طرفی فردی ادعا می کند که صاحب اصلی تابلوی به سرقت رفته است که سال ها پیش افرادی آن را دزدیده اند ، حال جورج و نیکو باید به معما های روبرویشان پاسخ دهند .
    در کل داستان این بازی ، خوب کار شده و تقریباً می‌توان گفت بی نقص است .

    2

    پازل ها
    همانطور که در اول گفتیم ، مغز شما قرار است به کار کشیده شود ، حل بعضی پازل ها ممکن است زیر ۵ دقیقه و بعضی ها ممکن است بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد که بستگی به ذکاوت شما دارد ، البته گاها مجبور می شوید به HINT های بازی رو بیاورید یا از اینترنت جواب معما و نحوه حل آن را بیابید ، البته پازل ها باید هم سخت باشند زیرا بازی تقریبا بر پایه پازل ها استوار است و در کل پازل ها بسیار زیبا و ساده و هوشمندانه طراحی شده اند . از نظر من کمی دانش انگلیسی می تواند کمک بسیاری در حل معما ها به شما بکند ، همچنین سعی کنید زیاد از اینترنت و بازی کمک نگیرید و خودتان روی معما ها فکر کنید .

    3

    کنترل و گرافیک
    در مورد کنترل ها نمیتوان بحث چندانی کرد ، کنترل بازی به صورت Point & Click است و بسیار ساده می باشد و خیلی با بازی جور در می آید ، البته زمانی که در حال بازی کردن بودم ، حس انجام بازی همسایه ای از جهنم ( Neighbours From Hell ) به من دست می داد !
    بازی ۲D و با شخصیت های ۳D است و در مورد گرافیک می توان گفت یکی از بهترین گرافیک ها در بازی های Point & Click و Puzzle و Adventure و همچنین در بین بازی های اندرویدی است ، شخصیت ها و به خصوص لوکیشن ها به دقت و زیبایی هر چه تمام تر طراحی و ساخته شده اند و بافت ها و تکسچر ها چشم نوازند . به شخصه اصلا انتظار چنین گرافیکی را از یک بازی Point & Click نداشتم .
    سخن آخر
    اگر نتوان Broken Sword 5 را به عنوان یکی از برترین های پلتفرم اندروید نام برد ، قطعا از بهترین های Point & Click و Mystery است و بازی هایی مانند Silent Age در برابر آن هیچ اند !
    در انتها باید بگویم که این بازی ارزش هر سنتی ( البته تو ایران هر کیلوبایت ! ) که برای آن می دهید را دارد و هرگز پشیمان نمی شوید .

    نمرات:

    گرافیک:۸٫۸
    گیم پلی:۸٫۵
    صدا گذاری:۸
    داستان:۸٫۵

    نمره نهایی:۸٫۴

    نکات مثبت : پازل های فوق العاده ، گرافیک هنری چشم نواز ، صدا گذاری خوب ، داستان پردازی قابل قبول و هر آنچه که از یک بازی Point & Click انتظار دارید !
    نکات منفی : کرش کردن (خیلی کم) که منجر به از بین رفتن چک پوینت ها می شود ، داغ کردن (خیلی کم) گوشی پس از بازی کردن به مدت زیاد ، حجم بسیار زیاد آن !

    (۴)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.